.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سیر تا پیاز فساد در باشگاه مس رفسنجان
فوتبال ایران در یکی از حساس ترین شرایط خودش به سر می‌برد.
سیر تا پیاز فساد در باشگاه مس رفسنجان

ایمان گودرزی؛ مبارزه با فساد در حوزه ورزش بویژه فوتبال یکی از مطالبات همیشگی افکارعمومی بوده و تا به امروز اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان و صاحبنظران از دستگاه‌های نظارتی و مراجع قضایی درخواست کردند با قاطعیت با مقوله فساد در فوتبال و افراد متخلف برخورد کنند تا فضای حاکم بر فوتبال به درستی پالایش شود.

 

همزمان با این مطالبه‌گری حالا شنیده می‌شود دستگاه‌های نظارتی و قضایی پس از انجام تحقیقات گسترده یک پرونده پر سر و صدای فساد در فوتبال را کشف کردند تا زوایایی جدید از یک تخلف بزرگ آشکار شود.

 

حجم تخلف صورت گرفته در این پرونده به قدری زیاد است که طبق بیانیه رسمی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال کلیه اتفاقات مرتبط با این پرونده از سال ۱۴۰۰ توسط دستگاه‌های نظارتی، قضایی و ارکان قضایی فوتبال تحت بررسی و رصد اطلاعاتی قرار گرفته و همچنان مراحل رسیدگی به آن ادامه دارد تا نتیجه نهایی حاصل شود.

 

قصه تخلف بزرگ از کجا فاش شد؟

 

گفته می‌شود در جریان بررسی اسناد مالی یکی از باشگاه‌های شناخته شده لیگ برتری سند مربوط به خرید تعداد قابل توجهی سکه طلا کشف می‌شود که این موضوع با حساسیت مراجع ذی‌صلاح روبه‌رو می‌شود به همین علت موضوع با حساسیت فراوان دنبال می‌شود که پس از احضار مدیر باشگاه کاشف به عمل می‌آید این حجم از سکه طلا برای مصارف مرتبط با تیم خریداری نشده بلکه هدف از خرید سکه‌ها چیز دیگری بوده است. با انجام تحقیقات گسترده و اعتراف آقای مدیرعامل پای نفرات دیگر هم به این ماجرا باز می‌شود که بر اساس اعلام رسانه‌های خبری نام چند مدیر از داخل فدراسیون فوتبال، چند فرد رسانه‌ای و یک مربی لیگ برتری به میان می‌آید.

 

ریخت و پاش آقای سرمربی

 

اما همه قصه به فاکتور خرید سکه‌های طلا ختم نمی‌شود. رد و بدل شدن پول‌های کلان فقط در بخش مدیریتی این باشگاه نبوده و در سال‌های گذشته یکی از اعضای اصلی کادر فنی نیز سهم بسزایی در دریافت مبلغ‌های کلان داشته است که پس از جدایی مدیرعامل وقت در آن باشگاه خیلی زود تصمیم به جدایی از تیم خود گرفت.

 

در این مورد عنوان شده این مربی در زمان حضورش پس از انجام هر بازی بلافاصله با یک پرواز ویژه راهی استان محل سکونتش می‌شده و در طول فصل همیشه این کار را با هماهنگی مدیران وقت انجام داده که البته هزینه این پروازها به عهده خودش نبوده است.

 

با روی کار آمدن مدیریت جدید در این شرکت صنعتی اما باز هم همان فرد در سمت امور ورزش باشگاه‌ به فعالیت خود ادامه می‌دهد و اکثر مدیران رشته‌های ورزشی زیرمجموعه این شرکت دل خوشی از فرد مذکور ندارند.

 

وظیفه اصلی این فرد برطرف کردن کسری بودجه باشگاه‌ها با توجه به خرج و مخارج در آنهاست اما گویا بودجه اصلی صرف امور دیگری می‌شود. این فرد که مدت کمی تا پایان دوران حضورش در شرکت صنعتی باقی مانده همچنان درصدد است تا هر طور شده مدیرعامل وقت این باشگاه را از سمت خود برکنار کند.

 

آغاز موج برکناری ها

 

پس از چند هفته گمانه‌زنی و اخبار پراکنده درباره نخستین پیامدهای پرونده قضایی یک باشگاه لیگ برتری در استان کرمان، روز گذشته خبرگزاری‌های ایران از برکناری دو مقام ارشد فدراسیون فوتبال این کشور خبر دادند. بنابر اطلاعیه منتشر شده در وبسایت فدراسیون فوتبال ایران، مهدی تاج، رئیس این فدراسیون برای سهیل مهدی، رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران که مدت‌هاست در این سمت حضور دارد و خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران این فدراسیون جانشین‌های موقت تعیین کرده است. در اطلاعیه فدراسیون فوتبال ایران به علت کنار گذاشته شدن آقایان مهدی و افشاریان اشاره‌ای نشده است ، اما رسانه‌های ورزشی این کشور طی روزهای گذشته نسبت به تبعات پرونده قضایی که در استان کرمان در جریان است و به اتهام «فساد گسترده در باشگاه مس رفسنجان» نسبت داده شده، هشدار داده بودند.

 

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران که گفته شده خارج از کشور است، طی حکمی فعلا دانیال مرادی را به عنوان سرپرست موقت کمیته داوران معرفی کرده و محمدرضا کشوری به عنوان سرپرست موقت سازمان لیگ فوتبال این کشور معرفی شده است.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.